Диалог 1
Receptionist: Good evening! How can I help you?
(Добрый вечер! Чем я могу вам помочь?)
Guest: Good evening. I have a reservation for tonight under the name Johnson.
(Добрый вечер. У меня бронь на сегодняшнюю ночь на имя Джонсон.)
Receptionist: Let me check. Yes, I see your reservation. You have a double room for two nights.
(Позвольте проверить. Да, вижу вашу бронь. У вас двухместный номер на две ночи.)
Guest: That's correct. Can I have a room with a view, please?
(Верно. Можно ли мне номер с видом?)
Receptionist: I will check availability. One moment, please.
(Позвольте проверить наличие. Один момент.)
Guest: Thank you.
(Спасибо.)
Receptionist: You're in luck. We have a room with a beautiful city view.
(Вам повезло. У нас есть номер с прекрасным видом на город.)
Guest: That sounds perfect. I'll take it.
(Звучит отлично. Я возьму его.)
Receptionist: Here is your key card. Your room is on the 5th floor, number 505. Enjoy your stay.
(Вот ваш ключ-карта. Ваш номер на 5-м этаже, номер 505. Приятного пребывания.)
Guest: Thank you very much.
(Большое спасибо.)
Receptionist: If you need anything, feel free to call the front desk.
(Если вам что-то понадобится, обращайтесь на стойку регистрации.)
Guest: I will. Have a good evening.
(Буду. Хорошего вечера.)
Receptionist: Good evening to you too.
(И вам хорошего вечера.)
Диалог 2
Receptionist: Welcome to our hotel! How can I assist you today?
(Добро пожаловать в наш отель! Как я могу вам помочь сегодня?)
Guest: Hello, I would like to check in.
(Здравствуйте, я бы хотел зарегистрироваться.)
Receptionist: Certainly. May I have your name, please?
(Конечно. Можно ваше имя, пожалуйста?)
Guest: It's Smith, John Smith.
(Смит, Джон Смит.)
Receptionist: Thank you. I see your reservation here. You booked a single room for three nights.
(Спасибо. Вижу вашу бронь здесь. Вы забронировали одноместный номер на три ночи.)
Guest: Yes, that's correct.
(Да, верно.)
Receptionist: May I have your ID and credit card, please?
(Можно ваш документ и кредитную карту, пожалуйста?)
Guest: Here they are.
(Вот они.)
Receptionist: Thank you. Your room is 302 on the third floor. Here is your key card.
(Спасибо. Ваш номер 302 на третьем этаже. Вот ваш ключ-карта.)
Guest: Great, thanks.
(Отлично, спасибо.)
Receptionist: Breakfast is served from 7 to 10 AM in the dining area.
(Завтрак подается с 7 до 10 утра в обеденной зоне.)
Guest: Ok, got it.
(Хорошо, понял.)
Receptionist: If you need any assistance, please don't hesitate to call us.
(Если вам понадобится помощь, не стесняйтесь обращаться к нам.)
Guest: Thank you, I will.
(Спасибо, я так и сделаю.)
Receptionist: Enjoy your stay, Mr. Smith.
(Приятного пребывания, мистер Смит.)
Guest: Thank you.
(Спасибо.)
Диалог 3
Receptionist: Good morning! How can I help you today?
(Доброе утро! Чем я могу вам помочь сегодня?)
Guest: Good morning. I have a reservation under the name of Davis.
(Доброе утро. У меня бронь на имя Дэвис.)
Receptionist: Let me check. Yes, Mr. Davis, we have you in a deluxe suite for four nights.
(Позвольте проверить. Да, мистер Дэвис, у нас есть для вас люкс на четыре ночи.)
Guest: Perfect.
(Прекрасно.)
Receptionist: May I have your ID and a credit card for the check-in process?
(Можно ваш документ и кредитную карту для регистрации?)
Guest: Sure, here they are.
(Конечно, вот они.)
Receptionist: Thank you. One moment, please.
(Спасибо. Один момент, пожалуйста.)
Guest: No problem.
(Без проблем.)
Receptionist: Everything is in order. Here is your key card to room 1201 on the 12th floor.
(Все в порядке. Вот ваш ключ-карта от номера 1201 на 12-м этаже.)
Guest: Thanks. Are there any good places to eat nearby?
(Спасибо. Есть ли хорошие места, где можно поесть поблизости?)
Receptionist: Yes, there are several great restaurants within walking distance. I can give you a map and some recommendations.
(Да, есть несколько отличных ресторанов в пешей доступности. Я могу дать вам карту и несколько рекомендаций.)
Guest: That would be very helpful. Thank you.
(Это было бы очень полезно. Спасибо.)
Receptionist: You're welcome. Have a wonderful stay with us.
(Пожалуйста. Прекрасного пребывания у нас.)
Guest: I will, thanks.
(Спасибо, будет.)
Диалог 4
Receptionist: Hello, welcome to our hotel. How can I assist you?
(Здравствуйте, добро пожаловать в наш отель. Как я могу вам помочь?)
Guest: Hi, I have a booking for two nights in the name of Miller.
(Здравствуйте, у меня бронь на две ночи на имя Миллер.)
Receptionist: Let me pull up your reservation. Yes, Ms. Miller, we have you in a queen room.
(Позвольте найти вашу бронь. Да, мисс Миллер, у нас для вас номер с одной кроватью.)
Guest: Can I upgrade to a king room if available?
(Могу ли я перейти на номер с увеличенной кроватью, если он доступен?)
Receptionist: One moment, I'll check.
(Минутку, я проверю.)
Guest: Thank you.
(Спасибо.)
Receptionist: You're in luck. We have a king room available. Would you like to switch?
(Вам повезло. У нас есть свободный номер с увеличенной кроватью. Хотите поменять?)
Guest: Yes, please.
(Да, пожалуйста.)
Receptionist: I'll need your ID and credit card, please.
(Мне нужен ваш документ и кредитная карта, пожалуйста.)
Guest: Here you go.
(Вот, возьмите.)
Receptionist: Thank you. Your new room number is 618. It's on the 6th floor.
(Спасибо. Ваш новый номер 618. Он на 6-м этаже.)
Guest: Excellent.
(Прекрасно.)
Receptionist: If you need help with your luggage, our bellboy can assist you.
(Если вам нужна помощь с багажом, наш швейцар поможет вам.)
Guest: I can manage, thank you.
(Я справлюсь, спасибо.)
Receptionist: Very well. Enjoy your stay, Ms. Miller.
(Очень хорошо. Приятного пребывания, мисс Миллер.)
Guest: Thanks a lot.
(Большое спасибо.)
Диалог 5
Receptionist: Good afternoon! How may I help you?
(Добрый день! Чем я могу вам помочь?)
Guest: Good afternoon. I have a reservation under the name of Anderson.
(Добрый день. У меня бронь на имя Андерсон.)
Receptionist: Let me have a look. Yes, Mr. Anderson. You've booked a twin room for two nights.
(Позвольте посмотреть. Да, мистер Андерсон. Вы забронировали двухместный номер на две ночи.)
Guest: Yes, but can I change it to a double room?
(Да, но могу ли я изменить его на двуспальный номер?)
Receptionist: I'll see if we have any double rooms available.
(Посмотрю, есть ли у нас свободные двуспальные номера.)
Guest: Thank you.
(Спасибо.)
Receptionist: We do have one available. Shall I make the change?
(У нас есть один свободный. Сменить бронирование?)
Guest: Yes, please.
(Да, пожалуйста.)
Receptionist: I'll need your ID and credit card.
(Мне нужен ваш документ и кредитная карта.)
Guest: Here they are.
(Вот они.)
Receptionist: All done. Your room number is 410, on the 4th floor.
(Все готово. Ваш номер 410, на 4-м этаже.)
Guest: Great, thanks.
(Отлично, спасибо.)
Receptionist: Breakfast is from 6:30 to 9:30 AM in the lobby.
(Завтрак с 6:30 до 9:30 утра в вестибюле.)
Guest: Wonderful.
(Прекрасно.)
Receptionist: If you have any questions or need assistance, please let us know.
(Если у вас есть вопросы или вам нужна помощь, обращайтесь к нам.)
Guest: Will do. Thank you.
(Обязательно. Спасибо.)
Receptionist: Enjoy your stay!
(Приятного пребывания!)
Guest: Thanks.
(Спасибо.)
- Первые результаты уже через месяц
- Плюс 1 уровень за 3 месяца
- Разговорные клубы в подарок