Диалог 1
Customer: Good afternoon, I'd like to book a table for two, please. (Добрый день, я хотел бы забронировать столик на двоих, пожалуйста.)
Host: Good afternoon! What date and time would you like to book? (Добрый день! На какую дату и время вы хотите забронировать?)
Customer: This Friday at 7 PM. (В эту пятницу на 7 вечера.)
Host: Let me check. Yes, we have availability. Can I have your name, please? (Позвольте мне проверить. Да, у нас есть свободные места. Можно узнать ваше имя, пожалуйста?)
Customer: It's John Smith. (Это Джон Смит.)
Host: Thank you, Mr. Smith. Do you have any special requests? (Спасибо, мистер Смит. У вас есть какие-либо особые пожелания?)
Customer: Yes, please. Could we have a table by the window? (Да, пожалуйста. Можно столик у окна?)
Host: Of course! Your table is booked for Friday at 7 PM. You will have a table by the window. (Конечно! Ваш столик забронирован на пятницу на 7 вечера. У вас будет столик у окна.)
Customer: Great! Thank you very much. (Отлично! Большое спасибо.)
Host: You are welcome. Have a nice day! (Пожалуйста. Хорошего дня!)
Customer: Goodbye! (До свидания!)
Host: Goodbye! (До свидания!)
Диалог 2
Customer: Hello, I’d like to reserve a table for four for tonight. (Здравствуйте, я хотел бы забронировать столик на четверых на сегодняшний вечер.)
Host: Good evening! What time would you like the reservation? (Добрый вечер! На какое время вы хотите забронировать?)
Customer: Around 8 PM, please. (Примерно на 8 вечера, пожалуйста.)
Host: Let me see. Yes, we can accommodate you. Can I have a contact number? (Позвольте мне проверить. Да, мы можем вас разместить. Могу я получить ваш контактный номер?)
Customer: Sure, it's 123-456-7890. (Конечно, это 123-456-7890.)
Host: Thank you. Do you have any dietary preferences or restrictions? (Спасибо. Есть ли у вас какие-либо диетические предпочтения или ограничения?)
Customer: Yes, one of us is gluten intolerant. (Да, один из нас не переносит глютен.)
Host: Noted. We will prepare accordingly. See you tonight at 8 PM. (Принято. Мы подготовимся соответственно. Увидимся сегодня вечером в 8.)
Customer: Thank you very much. (Большое спасибо.)
Host: My pleasure! Have a wonderful evening. (Пожалуйста! Прекрасного вечера.)
Customer: Goodbye! (До свидания!)
Host: Goodbye! (До свидания!)
Диалог 3
Customer: Hi, I'd like to make a reservation for six people. (Привет, я хотел бы сделать бронь на шестерых.)
Host: Hello! When do you plan to join us? (Здравствуйте! Когда вы планируете к нам прийти?)
Customer: For next Saturday at 1 PM. (На следующую субботу на час дня.)
Host: One moment, please. Yes, we have a table available. May I have your name and contact information? (Одну минутку, пожалуйста. Да, у нас есть свободный стол. Можно ваше имя и контактную информацию?)
Customer: My name is Sarah Brown, and my number is 555-987-6543. (Меня зовут Сара Браун, и мой номер 555-987-6543.)
Host: Thank you, Miss Brown. Would you like any special arrangements? (Спасибо, мисс Браун. Вы хотели бы каких-либо специальных условий?)
Customer: Yes, it's my friend's birthday. Could you please arrange a small cake? (Да, это день рождения моего друга. Не могли бы вы организовать небольшой торт?)
Host: Absolutely! We will prepare a cake. Anything else? (Конечно! Мы приготовим торт. Что-то еще?)
Customer: That’s it, thank you. (Это все, спасибо.)
Host: You're welcome. Your table for six is booked for next Saturday at 1 PM. (Пожалуйста. Ваш столик на шестерых забронирован на следующую субботу на час дня.)
Customer: Great, thanks! (Отлично, спасибо!)
Host: Have a nice day! (Прекрасного дня!)
Customer: You too, goodbye! (Вам тоже, до свидания!)
Host: Goodbye! (До свидания!)
Диалог 4
Customer: Hello, I'd like to book a table for a lunch meeting. (Здравствуйте, я хотел бы забронировать столик для деловой встречи за обедом.)
Host: Good day! How many people will be attending? (Добрый день! Сколько человек будет присутствовать?)
Customer: Four people. (Четыре человека.)
Host: What time would work best for you? (Какое время вам подходит?)
Customer: 12:30 PM tomorrow. (12:30 завтра.)
Host: One moment, please. Yes, we can accommodate that. May I have your name? (Одну минуту, пожалуйста. Да, мы можем вас разместить. Можно ваше имя?)
Customer: Sure, it’s Michael Johnson. (Конечно, это Майкл Джонсон.)
Host: Thank you, Mr. Johnson. Would you need a specific seating arrangement? (Спасибо, мистер Джонсон. Вам нужна особая рассадка?)
Customer: Yes, a quiet area would be ideal. (Да, тихое место было бы идеально.)
Host: Understood. Your table is confirmed for 12:30 PM tomorrow in a quiet area. (Понял. Ваш столик подтвержден на 12:30 завтра в тихом месте.)
Customer: Perfect, thank you. (Прекрасно, спасибо.)
Host: You're welcome. Have a great day! (Пожалуйста. Хорошего дня!)
Customer: Goodbye! (До свидания!)
Host: Goodbye! (До свидания!)
Диалог 5
Customer: Hi, can I reserve a table for next Friday evening? (Здравствуйте, могу ли я забронировать столик на следующий вечер пятницы?)
Host: Hello! How many guests will be joining you? (Здравствуйте! Сколько гостей будет с вами?)
Customer: There will be three of us. (Нас будет трое.)
Host: At what time would you like the reservation? (На какое время вы хотите забронировать?)
Customer: 7:30 PM. (На 7:30 вечера.)
Host: One moment, let me check. Yes, we have a table. May I have your name? (Одну минуту, позвольте мне проверить. Да, у нас есть свободный столик. Можно ваше имя?)
Customer: It's Emily Davis. (Это Эмили Дэвис.)
Host: Thank you, Miss Davis. Any special requirements? (Спасибо, мисс Дэвис. Есть ли у вас какие-либо особые требования?)
Customer: Yes, one of us is vegetarian. Could you make sure there are vegetarian options available? (Да, один из нас вегетарианец. Могли бы вы убедиться, что есть вегетарианские блюда?)
Host: Of course! We will ensure there are vegetarian options on the menu. (Конечно! Мы удостоверимся, что в меню будут вегетарианские блюда.)
Customer: Thank you! (Спасибо!)
Host: Your reservation is confirmed for next Friday at 7:30 PM for three people. (Ваш заказ подтвержден на следующий пятничный вечер на 7:30 для троих человек.)
Customer: Wonderful, thanks. (Замечательно, спасибо.)
Host: Have a nice day! (Прекрасного дня!)
Customer: You too, goodbye! (И вам, до свидания!)
Host: Goodbye! (До свидания!)
- Первые результаты уже через месяц
- Плюс 1 уровень за 3 месяца
- Разговорные клубы в подарок