Диалог 1
Passenger: Excuse me, my luggage hasn't arrived. (Извините, мой багаж не прибыл.)
Airport Staff: Can you please provide your flight number? (Можете, пожалуйста, предоставить номер вашего рейса?)
Passenger: Yes, it's BA123. (Да, это BA123.)
Airport Staff: Let me check our system. (Позвольте мне проверить нашу систему.)
Passenger: Thank you. (Спасибо.)
Airport Staff: It seems your luggage is delayed. (Кажется, ваш багаж задержан.)
Passenger: How long will it take to arrive? (Сколько времени понадобится, чтобы он прибыл?)
Airport Staff: It should arrive on the next flight in three hours. (Он должен прибыть на следующем рейсе через три часа.)
Passenger: Will it be delivered to my address? (Будет ли он доставлен по моему адресу?)
Airport Staff: Yes, we will deliver it to your hotel. (Да, мы доставим его в ваш отель.)
Passenger: What information do you need? (Какая информация вам нужна?)
Airport Staff: We need your hotel address and contact number. (Нам нужен адрес вашего отеля и контактный номер.)
Passenger: Here you go. (Вот, пожалуйста.)
Airport Staff: Thank you. We will update you with the delivery details. (Спасибо. Мы уведомим вас о деталях доставки.)
Passenger: Thanks for your help. (Спасибо за вашу помощь.)
Диалог 2
Passenger: Hi, I can't find my luggage. (Здравствуйте, я не могу найти свой багаж.)
Airport Staff: Do you have your baggage claim tag? (У вас есть багажная квитанция?)
Passenger: Yes, here it is. (Да, вот она.)
Airport Staff: Let me check the status. (Позвольте мне проверить статус.)
Passenger: I appreciate it. (Благодарю.)
Airport Staff: It looks like your luggage was misrouted. (Похоже, ваш багаж был направлен не туда.)
Passenger: What should I do now? (Что мне теперь делать?)
Airport Staff: We will track it and have it sent to you. (Мы отслеживаем его и отправим вам.)
Passenger: How long will it take? (Сколько это займет времени?)
Airport Staff: It may take up to 24 hours. (Это может занять до 24 часов.)
Passenger: That's a bit inconvenient. (Это немного неудобно.)
Airport Staff: We apologize for the inconvenience. (Просим прощения за неудобства.)
Passenger: Can I get some essentials in the meantime? (Могу ли я получить какие-то необходимые вещи на это время?)
Airport Staff: Yes, we will provide a compensation voucher. (Да, мы предоставим компенсационный ваучер.)
Passenger: Thank you, that would be helpful. (Спасибо, это будет полезно.)
Диалог 3
Passenger: My suitcase is missing. (Мой чемодан пропал.)
Airport Staff: I'm sorry to hear that. Do you have your flight details? (Сожалею это слышать. У вас есть данные о вашем рейсе?)
Passenger: Yes, flight AA456 from New York. (Да, рейс AA456 из Нью-Йорка.)
Airport Staff: Please wait a moment while I check. (Пожалуйста, подождите минуту, пока я проверю.)
Passenger: Sure, no problem. (Конечно, без проблем.)
Airport Staff: It seems there was a mix-up, and your luggage is in Boston. (Кажется, произошла путаница, и ваш багаж находится в Бостоне.)
Passenger: How soon can I get it back? (Как скоро я смогу его вернуть?)
Airport Staff: We will reroute it and have it delivered within 48 hours. (Мы перенаправим его и доставим в течение 48 часов.)
Passenger: That’s quite a wait. (Это довольно долгое ожидание.)
Airport Staff: I understand, and we're very sorry for the delay. (Я понимаю, и очень сожалеем за задержку.)
Passenger: What should I do in the meantime? (Что мне делать на это время?)
Airport Staff: We can offer you a toiletries kit and a voucher for clothing essentials. (Мы можем предложить вам набор туалетных принадлежностей и ваучер на необходимые вещи.)
Passenger: Alright, that will do. (Хорошо, это подойдет.)
Airport Staff: Once again, we apologize for the inconvenience. (Еще раз, извините за неудобства.)
Passenger: Thank you for your assistance. (Спасибо за вашу помощь.)
Диалог 4
Passenger: I’m missing a bag from my flight. (Мне не хватает одной сумки с моего рейса.)
Airport Staff: I’m sorry to hear that. Can you describe the bag? (Сожалею это слышать. Можете описать сумку?)
Passenger: It's a large black suitcase with a red ribbon. (Это большой черный чемодан с красной лентой.)
Airport Staff: Do you have your baggage claim tag? (У вас есть багажная квитанция?)
Passenger: Yes, here you go. (Да, вот, пожалуйста.)
Airport Staff: Thank you. Let me locate the bag for you. (Спасибо. Позвольте мне найти вашу сумку.)
Passenger: I would appreciate that. (Буду признателен за это.)
Airport Staff: It appears that your bag was left behind in transit. (Кажется, ваша сумка была оставлена при пересадке.)
Passenger: What are the next steps? (Каковы следующие шаги?)
Airport Staff: We will have it shipped here and delivered to you as soon as possible. (Мы доставим его сюда и отправим вам как можно скорее.)
Passenger: How long will that take? (Сколько времени это займет?)
Airport Staff: It should take about 24 to 48 hours. (Это займет около 24-48 часов.)
Passenger: Will you keep me updated? (Будете ли вы меня информировать?)
Airport Staff: Yes, we will provide updates via phone or email. (Да, мы будем предоставлять обновления по телефону или электронной почте.)
Passenger: Thank you. I’ll await your call. (Спасибо. Буду ждать вашего звонка.)
Диалог 5
Passenger: I've lost my baggage. (Я потерял свой багаж.)
Airport Staff: I’m sorry to hear that. What flight were you on? (Сожалею это слышать. На каком рейсе вы были?)
Passenger: Flight LH789 from Frankfurt. (Рейс LH789 из Франкфурта.)
Airport Staff: Do you have the baggage claim tag? (У вас есть багажная квитанция?)
Passenger: Yes, here it is. (Да, вот она.)
Airport Staff: Thanks. Let me check our system. (Спасибо. Позвольте мне проверить нашу систему.)
Passenger: Alright. (Хорошо.)
Airport Staff: It looks like your baggage was mistakenly sent to another destination. (Похоже, ваш багаж ошибочно отправлен в другое место.)
Passenger: Can you tell me where? (Можете сказать, куда?)
Airport Staff: It was sent to Amsterdam. (Он был отправлен в Амстердам.)
Passenger: How soon can it be redirected here? (Как скоро его могут перенаправить сюда?)
Airport Staff: It can be redirected and should arrive within 24 hours. (Его могут перенаправить, и он должен прибыть в течение 24 часов.)
Passenger: That's a relief. (Это облегчение.)
Airport Staff: We apologize for the mistake. Is there anything else we can assist you with? (Извините за ошибку. Чем-то еще можем помочь?)
Passenger: Can I get an update on the progress? (Могу ли я получить обновление о ходе дела?)
Airport Staff: Certainly, we will keep you informed via your contact details. (Конечно, мы будем информировать вас через ваши контактные данные.)
Passenger: Thank you for your help. (Спасибо за вашу помощь.)
- Первые результаты уже через месяц
- Плюс 1 уровень за 3 месяца
- Разговорные клубы в подарок