Диалог 1
Customer: Good morning, I'd like to open a bank account. (Доброе утро, я бы хотел открыть банковский счет.)
Bank Clerk: Certainly, could you please provide your ID? (Конечно, не могли бы вы предъявить Ваше удостоверение личности?)
Customer: Here it is. (Вот оно.)
Bank Clerk: Thank you. What type of account would you like to open? (Спасибо. Какой тип счета вы хотели бы открыть?)
Customer: I would like to open a savings account, please. (Я бы хотел открыть сберегательный счет, пожалуйста.)
Bank Clerk: Certainly. Could you please fill out this form? (Конечно. Не могли бы вы заполнить эту форму?)
Customer: Sure, I'll fill it out right away. (Конечно, я сейчас её заполню.)
Bank Clerk: Great, once you've filled it out, please return it to me. (Прекрасно, как только вы заполните её, пожалуйста, верните её мне.)
Customer: Here you go. (Вот, пожалуйста.)
Bank Clerk: Thank you. Everything seems to be in order. (Спасибо. Все в порядке.)
Customer: How long will it take to activate my account? (Сколько времени займет активация моего счета?)
Bank Clerk: It should be active within 24 hours. (Он должен быть активирован в течение 24 часов.)
Customer: Great, thank you for your help. (Отлично, спасибо за вашу помощь.)
Bank Clerk: You're welcome, have a nice day! (Пожалуйста, хорошего дня!)
Диалог 2
Customer: Hi, I need to exchange some currency. (Здравствуйте, мне нужно обменять некоторую валюту.)
Bank Clerk: Of course, what currency would you like to exchange? (Конечно, какую валюту вы хотели бы обменять?)
Customer: I'd like to exchange euros for dollars. (Я бы хотел обменять евро на доллары.)
Bank Clerk: Certainly. How many euros are you exchanging? (Конечно. Сколько евро вы меняете?)
Customer: I have 500 euros. (У меня 500 евро.)
Bank Clerk: Let me check the current exchange rate. (Давайте я проверю текущий курс обмена.)
Customer: Sure, thank you. (Конечно, спасибо.)
Bank Clerk: The rate today is 1 euro equals 1.1 dollars. (Курс сегодня составляет 1 евро = 1.1 долларов.)
Customer: That sounds good. (Звучит хорошо.)
Bank Clerk: So you will receive 550 dollars. (Итак, вы получите 550 долларов.)
Customer: Great, thank you. (Отлично, спасибо.)
Bank Clerk: Please sign here to confirm the exchange. (Пожалуйста, подпишите здесь, чтобы подтвердить обмен.)
Customer: Here you go. (Вот, пожалуйста.)
Bank Clerk: Thank you, here is your receipt and your dollars. (Спасибо, вот ваш чек и ваши доллары.)
Customer: Thank you very much. Have a nice day! (Большое спасибо. Хорошего дня!)
Bank Clerk: You're welcome, you too! (Пожалуйста, вам тоже!)
Диалог 3
Customer: Hello, I need information about applying for a loan. (Здравствуйте, мне нужна информация о подаче заявки на кредит.)
Bank Clerk: Certainly, what type of loan are you interested in? (Конечно, какой именно кредит вас интересует?)
Customer: I am looking for a personal loan. (Меня интересует личный кредит.)
Bank Clerk: Alright, do you have an account with us? (Хорошо, у вас есть счет у нас?)
Customer: Yes, I do. (Да, есть.)
Bank Clerk: Excellent. Could you please provide some basic information? (Отлично. Не могли бы вы предоставить некоторую основную информацию?)
Customer: Sure, what do you need? (Конечно, что именно вам нужно?)
Bank Clerk: We need your ID, proof of income, and your banking details. (Нам нужно ваше удостоверение личности, подтверждение доходов и ваши банковские реквизиты.)
Customer: Here are my documents. (Вот мои документы.)
Bank Clerk: Thank you. How much do you wish to borrow? (Спасибо. Сколько вы хотите занять?)
Customer: I am looking to borrow $10,000. (Я хотел бы занять 10 000 долларов.)
Bank Clerk: We will need to review your application. This might take a few days. (Нужно будет рассмотреть вашу заявку. Это может занять несколько дней.)
Customer: That’s fine. (Хорошо.)
Bank Clerk: We will contact you once a decision has been made. (Мы свяжемся с вами, как только будет принято решение.)
Customer: Thank you for your help. (Спасибо за вашу помощь.)
Bank Clerk: You're welcome. Have a good day! (Пожалуйста. Хорошего дня!)
Диалог 4
Customer: Good afternoon, I'd like to deposit a check. (Добрый день, я бы хотел внести чек.)
Bank Clerk: Certainly, could you please endorse the back of the check? (Конечно, не могли бы вы расписаться на обратной стороне чека?)
Customer: Sure, here it is. (Конечно, вот он.)
Bank Clerk: Thank you. How much is the check for? (Спасибо. На какую сумму чек?)
Customer: It is for $1,200. (На 1200 долларов.)
Bank Clerk: Do you want to deposit the full amount? (Вы хотите внести всю сумму?)
Customer: Yes, please. (Да, пожалуйста.)
Bank Clerk: Alright, let me process this for you. (Хорошо, дайте мне обработать это.)
Customer: Thank you. (Спасибо.)
Bank Clerk: The amount has been successfully deposited into your account. (Сумма успешно зачислена на ваш счет.)
Customer: Great, thank you very much. (Отлично, большое спасибо.)
Bank Clerk: Is there anything else I can help you with? (Есть ли что-нибудь еще, чем я могу вам помочь?)
Customer: No, that's all for today. (Нет, это все на сегодня.)
Bank Clerk: Have a nice day! (Хорошего дня!)
Customer: You too, goodbye! (И вам, до свидания!)
Диалог 5
Customer: Hello, I have a question regarding my credit card. (Здравствуйте, у меня вопрос по поводу моей кредитной карты.)
Bank Clerk: Sure, how can I assist you? (Конечно, чем я могу вам помочь?)
Customer: I noticed a charge on my statement that I don't recognize. (Я заметил платеж на моем счете, который я не узнаю.)
Bank Clerk: Let me check that for you. Can you provide the card number and the charge amount? (Дайте я проверю это для вас. Можете указать номер карты и сумму платежа?)
Customer: The card number is 1234 5678 9876 5432 and the charge is for $150. (Номер карты 1234 5678 9876 5432, а сумма платежа 150 долларов.)
Bank Clerk: Thank you. I see the charge, it’s from a store called "Tech Gadgets". (Спасибо. Я вижу платеж, он из магазина "Tech Gadgets".)
Customer: I didn’t make this purchase. (Я не совершал эту покупку.)
Bank Clerk: We can dispute this charge. I’ll need to block your card and issue a new one. (Мы можем оспорить этот платеж. Мне нужно будет заблокировать вашу карту и выпустить новую.)
Customer: Will I be charged for the new card? (С меня возьмут плату за новую карту?)
Bank Clerk: No, there will be no charge for the replacement. (Нет, замена будет бесплатной.)
Customer: That’s a relief. Thank you. (Это облегчение. Спасибо.)
Bank Clerk: Your new card will arrive in 5-7 business days. (Ваша новая карта прибудет в течение 5-7 рабочих дней.)
Customer: What should I do in the meantime? (Что мне делать пока?)
Bank Clerk: You can still use online banking and contactless services with your phone. (Вы все еще можете использовать онлайн-банкинг и бесконтактные сервисы через ваш телефон.)
Customer: Got it, thank you for your help. (Понял, спасибо за вашу помощь.)
Bank Clerk: You’re welcome. Have a nice day! (Пожалуйста. Хорошего дня!)
Customer: You too! (И вам!)
- Первые результаты уже через месяц
- Плюс 1 уровень за 3 месяца
- Разговорные клубы в подарок